اطلاعیه شماره 4

اطلاعیه شماره 4 – نحوه‌ی دریافت شناسه‌ی کالا و خدمات

نظر به آنکه سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 از تاریخ 1402/01/01 مکلف به رعایت مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود و با توجه به لزوم درج شناسه کالا/خدمت در صورتحساب­‌های الکترونیکی مودیان، مواردی به شرح ذیل جهت استحضار اعلام می­‌گردد:

1- جهت صدور صورتحساب الکترونیکی ضرورت دارد شناسه کالا یا خدمت که عددی 13 رقمی  می‌باشد، به تفکیک هر ردیف صورتحساب مربوط به  هر کالا یا خدمت درج گردد.

2- شناسه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود. راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی Intamedia.ir ، بخش پایانه­‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بارگذاری شده است.

3- کلیه مودیان می­ توانند جهت دریافت لیست شناسه کالا و خدمات موجود، به نشانی stuffid.tax.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به دریافت فهرست مذکور حسب نیازمندی‌های خود اقدام نمایند. وضعیت شمولیت ارزش افزوده و ضرایب مالیاتی مرتبط در نشانی فوق برای هر کالا و خدمت درج گردیده است.

4- بر اساس ساختار شناسه کالا و خدمات هر گروه کالایی یا خدمات، دارای یک شناسه عمومی و ذیل آن شناسه‌های اختصاصی می‌باشد. در حال حاضر مودیان می‌­توانند در صورت عدم وجود شناسه اختصاصی کالا/خدمت، از شناسه عمومی کالا/خدمت استفاده نمایند.

قواعد مربوط به شناسه کالا/خدمت در سند دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی به نشانی Intamedia.ir، بخش پایانه­‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بخش آیین نامه‌ها دستورالعمل‌ها و نرم افزارهای مرتبط، در دسترس می‌باشد.

تصویر اطلاعیه شماره 4 را اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *