تکسا در سیزدهمین رویداد همایش های مالی و مالیاتی کشور

در رویدادی که در تاریخ 12 اسفند ماه سال جاری توسط دانشگاه خوارزمی با همکاری سازمان امورمالیاتی برگزار شد، تکسا میزبان مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی و مرکز تنظیم مقررات کشور بود.
تکسا در این رویداد علاوه بر خدمت رسانی و ارائه راهکارهای خود به مودیان محترم 2کارگاه آموزشی نیز با عنوان های دریافت کد حافظه مالیاتی و روال بررسی صورتحساب در کارپوشه مودیان برگزار کرد.
این همایش علاوه بر بیان مسائل اساسی نظام مالیاتی کشور به معرفی بستر اصلی اجرای مالیات هوشمند یعنی قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداخته شد.
وزیر اقتصاد جناب آقای دکترخاندوزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اتکای بودجه به مالیات در ۳ سال اخیر گفت: سال هاست یکی از دغدغه های اصلی سیاست گذاران و دلسوزان کشور اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی است. در این مسیر گذشتگان اقدامات خوبی انجام دادند اما دشواری های اصلاح ساختاری که ثمره آن سهم بالای درآمدهای پایدار مالیاتی است در این دوره به انجام رسیده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در حوزه مالیات را بسیار مهم دانست و گفت: هرچند نفع بخشی از فعالان اقتصادی و اجتماعی در عدم تحول نظام مالیاتی است اما باید آحاد جامعه را همراه و همگام با سیاست های مالیاتی کنیم.
دکتر سبحانیان یکی از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی را حرکت به سمت نظام مالیاتی داده مبنا و سیستمی برشمرد و گفت: نظام مالیاتی با حرکت پرشتاب از نظام سنتی به نظام مالیاتی سیستمی و هوشمند در حرکت است. در این راستا قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یکی از نمودهای عینی نظام مالیاتی داده مبنا و سیستمی است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی فعالین اقتصادی را شرکای راهبردی نظام مالیانی دانست و افزود: باید به صورت حداکثری تلاش کنیم خدمات مالیاتی را به صورت سیستمی و آنلاین به آنها ارایه دهیم. بحث الکترونیکی کردن گواهی های مالیاتی، ارایه الکترونیکی خدمات مالیاتی، مالیات ارث با این هدف انجام شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان و آنلاین تکسا