راهنمای کامل انتخاب شرکت‌ معتمد مالیاتی: وظایف، مزایا، هزینه‌ها و مراحل انتخاب

راهنمای کامل انتخاب شرکت‌ معتمد مالیاتی: وظایف، مزایا، هزینه‌ها و مراحل انتخاب

انتخاب یک شرکت معتمد مالیاتی برای کسب‌وکارها و صاحبان مشاغل، فرآیندی ضروری است که تأثیر    زیادی بر عملکرد مالی و مالیاتی دارد. باتوجه به پیچیدگی‌های قوانین مالیاتی همکاری با یک شرکت معتبر و متخصص در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

در این مقاله، به بررسی وظایف اصلی شرکت‌های معتمد مالیاتی، انواع خدمات آن‌ها، مزایای استفاده از این خدمات، هزینه‌ها و تعرفه‌ها می‌پردازیم. همچنین به شرایط و مراحل انتخاب یک شرکت معتمد مالیاتی مناسب خواهیم پرداخت.

شرکت‌های معتمد مالیاتی، به سازمان‌هایی گفته می‌شود که به عنوان مشاور و نماینده قانونی در امور مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی عمل می‌کنند. این شرکت‌ها که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان مالیاتی معرفی می‌شوند به کمک افراد و کسب‌وکارها می‌آیند تا از پیچیدگی‌های سیستم مالیاتی عبور کنند. همچنین از طریق مشاوره، حسابداری، ثبت و ارسال اظهارنامه‌ها و سایر خدمات مرتبط، به‌طور دقیق و قانونی مالیات‌ها را محاسبه و پرداخت می‌کنند.

در بسیاری از کشورها، شرکت‌های معتمد مالیاتی باید شرایط خاصی داشته باشند و مجوزهای لازم را از سازمان‌های مالیاتی معتبر دریافت کنند تا به عنوان نماینده مالیاتی پذیرفته شوند.

راهنمای کامل انتخاب شرکت‌ معتمد مالیاتی: وظایف، مزایا، هزینه‌ها و مراحل انتخاب

شرکت های معتمد مالیاتی باتوجه به توانایی‌ها، مجوزها و وظایف به سه دسته 1، 2 و 3 تقسیم می‌شوند:

شرکت‌های معتمد مالیاتی نوع 1، وظیفه انجام تمام مراحل ارسال صورت‌حساب الکترونیکی (صدور، دریافت، و انتقال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی) را بر عهده داشته و می‌بایست امور نظارت و مدیریت بر نرم‌افزارهای حسابداری را نیز انجام دهند. این نوع شرکت‌ها مناسب شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با پیچیدگی‌های مالیاتی می‌باشد.

شرکت‌های معتمد مالیاتی نوع 2، در حوزه پردازش اطلاعات مالیاتی فعالیت کرده و وظیفه مشاوره مالیاتی و پشتیبانی برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر را بر عهده دارند.

شرکت‌های معتمد مالیاتی نوع 3، به عنوان نمایندگان اجرایی معرفی شده ومتمرکز بر جمع‌آوری داده‌ها و ارسال آن‌ها به سازمان امور مالیاتی و همچنین راهنمایی‌های مالیاتی پایه هستند- که مناسب کسب‌وکارهای خرد یا افرادی که نیاز به خدمات مالیاتی ابتدایی دارند است.

وظیفه اصلی این شرکت‌ها، ارائه خدماتی است که به مشتریان کمک می‌کند تا از وقوع مشکلات مالیاتی جلوگیری کرده و به‌طور صحیح و به‌موقع وظایف مالیاتی خود را انجام دهند. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشاوره مالیاتی و برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های مالیاتی
  • بررسی و تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی
  • پیگیری پرونده‌های مالیاتی و حل اختلافات
  • آموزش در خصوص قوانین و مقررات مالیاتی

 

چگونگی شکل‌گیری معتمدها

شرکت‌های معتمد مالیاتی به منظور رسیدگی به انواع خدمات مالیاتی و ارسال انواع صورتحساب الکترونیکی تاسیس می شود. این شرکت ها به خدمات مالیاتی و صورتحساب های مرتبط با سامانه مودیان رسیدگی می کنند و موجب تسهیل و تسریع امور مالیاتی برای مودیان می‌شود.

شرکت‌های معتمد با هدف آسان‌سازی و کاهش روند طولانی محاسبه و پرداخت مالیات به‌وجود آمد و فعالیت خود را با دریافت مجوز از سازمان امور مالیاتی آغاز کردند.

شرکت معتمد هوشمند تکسا در تیرماه ۱۴۰۲ با هدف ایجاد بستری نوین برای ارائه خدمات مالیاتی برای مودیان حقیقی و حقوقی تاسیس شد. این شرکت با دریافت مجوز نوع اول معتمد مالیاتی از سازمان امور مالیاتی به عنوان بازوی مورد اعتماد این سازمان برای ارائه خدماتی چون ارائه مجموعه مالیاتی از قبیل ایجاد بستر سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت صدور صورتحساب برای مودیان، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز برای صدور صورتحساب الکترونیکی، آموزش مورد نیاز مودیان مالیاتی برای استفاده از تجهیزات، پشتیبانی و به‌روزرسانی نرم‌افزار و سخت‌افزار تجهیزات و تامین زیرساخت تراکنشی در بستر امن، جهت خدمت رسانی به مودیان پای به عرصه اقتصادی کشور گذاشته است.

راهنمای کامل انتخاب شرکت‌ معتمد مالیاتی: وظایف، مزایا، هزینه‌ها و مراحل انتخاب

چگونه بهترین شرکت معتمد را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین شرکت معتمد برای کسب‌وکار خود، لازم است به نکاتی از قبیل مجوز، تجربه و تخصص، امنیت، پشتیبانی، به روز بودن و… توجه کنید تا در ادامه روند کار، دچار مشکلات متعدد نشوید.

تمامی سازمان‌های مورد تایید سازمان امور مالیاتی توسط این سازمان تعیین شده و به شرکت‌ها و صاحبان مشاغل معرفی شده است. بنابراین از انتخاب شرکت‌هایی که در لیست سازمان وجود ندارند، اجتناب کنید. همچنین تجربه و تخصص شرکت معتمد و سابقه فعالیت با مشاغل گروهی شما، می‌تواند بسیار حائز اهمیت بوده و در تسهیل امور مالیاتی موثر خواهد بود.

شرکت‌های معتمد بایستی باتوجه به نیاز مودیان خود، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های ارائه شده را به‌روز کرده و در راستای خدمت‌رسانی به مودیان، همواره به‌دنبال بهبود فرایندهای کاری خود باشند. علاوه بر آن، پشتیبانی متخصص و 24 ساعته برای حل مشکلات به‌وجود آمده، می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

معتمد هوشمند تکسا با ارائه خدمات و فناوری‌های به‌روز و پشتیبانی 24/7 خود همواره به دنبال جلب رضایت کاربران خود بوده و امکان تجربه‌ای آسان و بدون دغدغه را فراهم می‌آورد.

تکسا با سهامداری شرکت های توسعه فن افزار توسن، توسعه سامانه های نرم افزاری نگین و تراکنش همراه ایمن به جهت پشتوانه بزرگ خود پشتوانه قوی و معتبر، این اطمینان را به شما می‌دهد که خدمات با استانداردهای بالا، تعهد حرفه‌ای و پایداری کامل ارائه می‌شوند

مزایای شرکت‌ معتمد تکسا

  • سبد کامل خدمات مالیاتی مرتبط با سامانه مودیان
  • شبکه پشتیبانی در کل کشور
  • استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتریان
  • تجربه طولانی در تولید نرم افزار و سخت افزارهای مالی و بانکی
  • توان تولیدی صندوق فروشگاهی و پوز اندرویدی

 

مراحل انتخاب شرکت‌ تسکا به عنوان معتمد مالیاتی

فرایند استفاده از سامانه تکسا بهینه و ساده سازی شده و در 3 مرحله کوتاه انجام میشود که کاربران ما میتوانند در سریعترین زمان ممکن با حداقل میزان پیچیدگی به تکالیف خود رسیدگی کنند.

  1. انتخاب تکسا در سامانه مودیان سازمان مالیاتی
  2. عقد قرارداد و ثبت نام در پورتال تکسا
  3. ثبت و ارسال صورت حساب

راهنمای کامل انتخاب شرکت‌ معتمد مالیاتی: وظایف، مزایا، هزینه‌ها و مراحل انتخاب

 

نتیجه گیری

شرکت‌های معتمد مالیاتی با ارائه خدمات متنوع و تخصصی، نقش مهمی در ساده‌سازی فرآیندهای مالیاتی ایفا می‌کنند. انتخاب شرکت مناسب با توجه به نیازهای کسب‌وکار و بررسی مجوزها، تجربه، و پشتیبانی، می‌تواند به صاحبان مشاغل و کسب‌وکار کمک کند. همکاری با یک شرکت معتمد معتبر می‌تواند فرآیندهای مالیاتی را به تجربه‌ای بدون دغدغه تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان و آنلاین تکسا

دریافت مشاوره رایگان و آنلاین تکسا